HPI Nitro Star S25 karburtor bellts
2004.09.11. 19:47
HPI Nitro Star S25 karburtor bellts
HPI Nitro Star S25 karburtor bellts
A Magas-fordulati t (High Speed Needle)
A magas fordulati t gyrilag 4 s fl (4 1/2 )fordulatra van kinyitva a teljesen zrt llapotbl. (Figyelem! Teljes betekerseskor gyeljnk, hogy nehogy meghzzuk a csavart, mert ezzel a tt tnkretehetjk!!) Bejrats utn a t belltsa 2 s fl (2 1/2 ) s 3 fordulatra lehet a teljesen zrt llapottl fggen a pratartalomtl, hmrsklettl, zemanyagtl s gyertytl. Soha ne jrassuk a motort s lltsuk a magas fordulati t llapott kevesebbre, mint 2 s fl (2 1/2 ) fordulat a teljesen zrt llapottl, mert a motor ezzel tlsgosan is szegny keverkre lesz lltva s ezzel tlmelegtjk, ami slyos roncsoldssal jrhat a motor alkatrszeiben. Teljes sebessgnl folyamatosan jl lthatnak kell lennie egy fstcsknak a kipufogbl. Ez jelenti egyrszrl azt, hogy elegend zemanyagot kap a motor! Amennyiben a motor khg teljes gznl, az magas-fordulati t tl szegnyre van lltva. (nincs elg zemanyag a motornak).
Ekkor a magas-fordulati tt fordtsuk az ramutat jrsval ellenttes irnyba, hogy dstsunk a keverken, mindezt pedig 1/8-ados fordulatokkal, pici lpsekben lltsuk amg a khgs abba nem marad.
Amennyiben a motor lustnak tnik, agy akr le is ll teljes gznl, abban az esetben a magas-fordulati t tlsgosan nyitva van, vagyis tl sok zemanyagot kap a motor. Fordtsunk a magas-fordulati tn (zrjunk rajta) az ramutat jrsval megegyez irnyba 1/8-ados lpsekben, hogy szegnytsk a keverket egszen addig, amg a motor ereje folyamatosan j nem lesz.
Nagyon figyeljnk ekkor oda a motor hmrskletre! A tl szegnyen jratott motor srl! A tlszegnytett keverkkel jratott motor tlmelegszik, lell, s nagyon nehzz vlik az jraindtsa.
Mindig jobb egy kicsivel dsabb keverkkel jratni a motort, ez hosszabb lettartamot s knnyebb indtst tesz lehetv.
B Alacsony-fordulati t (Low Speed Needle)
Az alacsony fordulati t gyrilag 3 fordulatra van lltva a teljesen zrt llapottl. Bejrats utn a t belltsa 2 s fl (2 1/2 ) s 3 fordulatra lehet a teljesen zrt llapottl fggen a pratartalomtl, hmrsklettl, zemanyagtl s gyertytl. Soha ne jrassuk a motort s lltsuk az alacsony fordulati t llapott kevesebbre, mint 2 s fl (2 1/2 ) fordulat a teljesen zrt llapottl, mert a motor ezzel tlsgosan is szegny keverkre lesz lltva, s ezzel tlmelegtjk, ami slyos roncsoldssal jrhat a motor alkatrszeiben.
A motor alapjratrl trtn full gzig trtn felprgetsekor amennyiben a motor nagy mennyisg fstt bocst ki s "hezitlni" kezd felprgs eltt vagy lell az alacsony fordulati t tl gazdagra van lltva, tl sok zemanyagot kap a motor. Ekkor lltani kell 1/8-ados lpsekben az ramutat jrsval megegyez irnyba a tn, vagyis zrni kell a tn apr lpsekben, hogy szegnytsk a keverket. Addig lltsuk a alacsony fordulati tn, amg a gyorsuls nem lesz sima. Amennyiben a motor khg vagy lell mieltt elrn a teljes gzra val gyorsulst s kevske vagy egyltaln nem lthat fst jn csak ki a kipufogn, ebben az esetben tl szegny a keverk. Fordtsuk az alacsony-fordulati tn az ramutat jrsval ellenttes irnyba, vagyis nyissunk a csavaron 1/8-ados lpsekben, hogy gazdagtsuk a leveg/zemanyag keverken. Egszen addig folytassuk a belltst, amg a gyorsuls nem lesz egyenletes s jl lthat fst nem jn a kipufogbl.
Az idelis alacsony-fordulati t bellts esetben a motor gyorsan s simn prg fel s jl lthat fstcsk keletkezik. Amennyiben a motort folyamatosan rossz belltsokkal zemeltetjk a motor srlni fog s lervidl az lettartama is.
C Alapjrati csavar (Idle Adjusment Screw)
gy lltsuk be az alapjrati csavart, hogy az aut alapjrata elg alacsony legyen ahhoz, hogy a motor jrjon anlkl, hogy kuplungot is oldan, vagyis tmenne a fordulat a kerekekre.
Az alapjrati csavar gy van belltva, hogy egy kb. 2 millimteres hzag lthat. Ez a bellts segti el azt is, hogy a motor nehogy lelljon, amikor fkeznk az autval. gy lltsuk be, hogy a karburtor nylsa soha ne legyen kisebb, mint 2 mm, mg teljes fk esetn sem!
|